Ongeluk met een handicart?

Onlangs vond er een eenzijdig ongeluk plaats met een handicart in de baan. Eén van onze leden reed per ongeluk met de handicart een greppel in en dat betekende een voorlopig einde aan het gebruik van deze handicart. De gebruiker mankeerde niets en dat is natuurlijk het belangrijkst. De schade is gemeld en door snel handelen kon de cart door de fa. Heybroek (leverancier) op korte termijn hersteld worden.

Gelukkig komen ongelukjes met onze carts zelden voor, maar hoe te handelen als er iets met de handicart gebeurt en er schade ontstaat.

De huurder van de cart is altijd aansprakelijk voor de schade en dient door de huurder (gebruiker) te worden geregeld.

 

 

Hieronder het stappenplan bij schade:

  1. De schade kunt u melden bij de dames van de receptie en deze melden de schade bij de Stichting Handicart in Maarn. Eventueel doet de consul van de handicart dit.
  2. De huurder krijgt dan een Europees Schadeformulier en deze vult u in. (dit formulier wordt door schadeverzekeraars gehanteerd bij een aanrijding op de openbare weg).
  3. Is er sprake van een aanrijding op de baan, dan vullen beide betrokkenen het formulier in.
  4. Dit formulier geeft u ondertekend aan de medewerker aan de balie en deze zorgt voor afhandeling met de Stichting Handicart.
  5. Bij schade is er een eigen risico van € 100,00 per gebeurtenis en deze moet door de huurder van de cart worden voldaan.
  6. De Stichting Handicart zorgt, dat de cart wordt gerepareerd. Zij is per slot eigenaar van de handicarts.

Het eigen risico is niet algemeen bekend en dat moest eigenlijk wel. Vandaar dit artikel.

Houd u hiermee rekening als u de handicarts gebruikt.

Gerard Hoekstra

Consul Stichting Handicart

 

Deel dit bericht via uw social media
3 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *